11. Arendus- ja ärimudelid

 

Analüüs tarkvara arendus- ja ärimudeli kohta kahe projekti näitel.


Spotify - agiilne mudel


Spotify on rootslaste poolt loodud muusikakuulamise teenus. Ühtlasi on ta maailma kõige populaarsem.

Spotify väärtustab kõige enam just enda kultuuri ja kasutajaid. Arendamisel keskenduvad nad kommunikatsioonile, kvaliteedile ja vastutusele. Osa tema arendusmudelist on see, et nad pigem organiseerivad enda töö ümber, mitte ei järgi konkreetseid tavasid. 

Traditsiooniliselt jälgitakse teatud tavasid, samas kui Spotify keskendub sellele, et ettevõtet struktureerida, et võimendada agiilsust. Sellist käitumisviisi on hakatud nimetama ka Spotify mudeliks. See on aidanud paljudel ettevõtetel arendada innovatiivsust ja tootlikust.

See on ideaalne näide, et ei tasu suruda enda töötajaid ainult ühe metoodikaga, vaid pigem kohanduda probleemiga ja areneda koos sellega.

Google Chrome - tarkvara kui teenus


Me kõik tunneme seda, osad meist ka kasutavad ja võibolla ei saagi ilma selleta hakkama.

See on siis 2008. aastal Google-i poolt väljalastud veebibrauser, mis tõusis 2012. aastal maailma populaarseimaks veebibrauseriks, möödudes Internet Explorerist.

Selle ärimudel on mõnevõrra imelik. Ta otseselt ei võta raha selle teenuste eest, aga pigem selle reklaamide eest. Inimesed ostavad endale reklaame, Google saab selle pealt raha teenida, mis kantakse otse Google Chrome-i ossa. Olen suhteliselt kindel, et kuna ta on tänaseni üks enim kasutatavaid brausereid, siis need summad mida see teenib, ei ole vähe. Mida rohkem inimesi - seda rohkem reklaame ja nendele klikkamisi.


Kasutatud allikad:

Kommentaarid

Populaarsed postitused