9. IT juhtimine ja riskihaldus

 

Kaks minu lemmikut tipptasemel IT-juhti, kes esindavad kaht rolli.


Satya Nadella


Indiast pärit USA IT-proff ja ärijuht. Alates 2014. aasta veebruarist on ta ka Microsofti juhtija. (Wikipedia)

Kindlasti on ta arengumootor (change agent), sest kui ta 2014. aastal Microsofti juhtrolli üle võttis, siis samal aastal kuulutati välja Windows 10, mis on ilmselgelt väga edukas, eriti kui seda võrrelda Windows 8-ga. Ta on isegi enda LinkedIn profiilil välja toonud oma rolli, mis minu arust põhjendab seda rolli aina rohkem: "As CEO of Microsoft, I define my mission and that of my company as empowering every person and every organization on the planet to achieve more."

Teiseks tema rolliks võiks vabalt pakkuda juhti (leader). Tal on eesmärk ja missioon, ning annab (jutu järgi) endast kõik, et ennast ja teisi arengu poole liigutada. See, et tema juhtimisega tuli välja siiani kõige edukam Windows, näitab ka seda, et ta suudab juhtida ja tema meeskond on valmis teda järgima.

Tim Cook


Täisnimega Timothy Donald Cook. Ta on ameerika programmeerija ja ärimees. Samuti on ta Apple'i tegevdirektor. (Wikipedia)

Ma arvan et ka temale võib anda arengumootori rolli, sest isegi peale Steve Jobsi surma on ta Apple-t üritanud arendada, proovides igasuguseid crazy asju, alates tehisintellektist kuni autonoomsete autodeni. Kui palju need muidugi läbi on läinud, on teine asi.

Teiseks rolliks pakuksin ma talle ülemust (power broker). Selle ma pean talle valima, kuna ta on ikkagi ärimees ja ärimees peab leidma erinevaid lahendusi, et edasi liikuda. Üheks selleks oleks see, et Apple iPhone on toodetud Hiinas. Ta ise rääkis selle kohta, et ta valis Hiina inimeste pärast, et seal on väga heade oskustega inimesed ja tehnoloogia on ka väga arenenud (LinkedIn), aga ma pigem arvan, et asi on ikkagi rahas ja odavas tööjõus.


Kasutatud allikad:

Kommentaarid

Populaarsed postitused